Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(16)
Forma i typ
Książki
(9)
Czasopisma
(5)
Artykuły
(1)
Fotografie
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Kielce - Multimedialny
(1)
Autor
1
(1)
Baranowska Wanda
(1)
Bobrowska-Nowak Wanda (1925- )
(1)
Bogacka-Osińska Bogumiła
(1)
Giza Teresa
(1)
Hulewicz Jan (1907-1980)
(1)
Joka Jerzy
(1)
Karaś Stanisław
(1)
Konopczyński Marek
(1)
Kubowicz Stefan
(1)
Rybicki Jacek
(1)
Rybicki Jacek (1959- )
(1)
Sewastianowicz Monika
(1)
Siuda Tadeusz
(1)
Witek Stefan
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(4)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(3)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(14)
nieokreślony (s.l.)
(2)
Język
polski
(16)
Przynależność kulturowa
Fotografia polska
(1)
Temat
Oświata
(5)
Wychowanie
(4)
Kształcenie nauczycieli
(2)
Pedagogika
(2)
ADHD
(1)
Biblioteki pedagogiczne
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Kultura
(1)
Nadpobudliwość psychoruchowa
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie dorosłych
(1)
Nauka
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Prawo oświatowe
(1)
Przedszkola
(1)
Przysposobienie wojskowe
(1)
Ratownictwo medyczne
(1)
Społeczeństwo
(1)
Szkolnictwo
(1)
Sztuka
(1)
Wojsko Polskie (1944- )
(1)
Wychowanie komunikacyjne
(1)
Zawód
(1)
Związki zawodowe
(1)
Temat: czas
1901-
(1)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Czasopisma naukowe
(1)
Czasopisma pedagogiczne
(1)
Czasopismo związkowe
(1)
Fotografie
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Kultura i sztuka
(1)
16 wyników Filtruj
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
Dwutygodnik
1990, nr 1-.
Od 1992, nr 1 wyd.: Zarząd Regionu Gdańskiego NSZZ "Solidarność".
Od 2005, 20 [Stefan Kubowicz red. nacz.].
Od 2005, 20 wyd.: Stowarzyszenie Instytut Promocji Nauczycieli "Solidarność".
Zawartość zasobu Kielce - czytelnia
1990 (vol.1), nr 1-12
1991 (vol.2), nr 1-4,6-20
1992 (vol.3), nr 1-20
1993 (vol.4), nr 1-25
1994 (vol.5), nr 1-21
1995 (vol.6), nr 1-21 + Magazyn nr 1-6
1996 (vol.7), nr 1-21 + Magazym nr 1-6
Zawartość zasobu Starachowice
1990, nr 4-12
1991, nr 1-20
1992, nr 1-20
1993, nr 1-25
1994, nr 1-21
1995, nr 1-21
1996, nr 1-21
1997, nr 1-20
1998, nr 1-20
1999, nr 1-20
2000, nr 1-12; 14-20
2001, nr 1-5; 12-20
2002, nr 1-18; 20
2003, nr 1-11; 13-20
2004, nr 1-20
2005, nr 1-20
2006, nr 1-10
Zawartość zasobu Włoszczowa
1995: nr 18-20 . czyt.
1996: nr 7-9, 13-17, 19-20 . czyt.
1997: nr 5-8 . czyt.
1998: nr 2, 3 . czyt.
1999: nr 2, 3 . czyt.
2003: nr 1, 3, 15, 17, 18 . czyt.
2004: nr 1-13, 16, 18-20 . czyt.
2005: nr 1-20 . czyt.
2006: nr 1-20 . czyt.
2007: nr 1-8, 10-13, 15-20 . czyt.
2008: nr 2-7, 9-11, 13-20 . czyt.
2009: nr 1-12, 14-20 . czyt.
2010: nr 1-20 . czyt.
2011: nr 1, 3-20 . czyt.
2012: nr 1-20 . czyt.
2013: nr 1-20 . czyt.
2014: nr 1-14, 16-20 . czyt.
2015: nr 1-7, 9-20 . czyt.
2016: nr 1-20 . czyt.
2017: nr 1-2, 4-20 . czyt.
2018: nr 1-20 . czyt.
2019: nr 1-20. czyt.
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
Dwutygodnik
Zawartość zasobu Pińczów
1991 : nr 1-20 . czyt.
1992 : nr 1-20 . czyt.
1993 : nr 1-21 . czyt.
1994 : nr 1-21 . czyt.
1990 : nr 1-12 . czyt.
1995 : nr 1-21 . czyt.
1996 : nr 1-21 . czyt.
1997 : nr 1-20 . czyt.
1998 : nr 1-20 . czyt.
1999 : nr 1-20 . czyt.
2000 : nr 1-20 . czyt.
2001 : nr 1-6 . czyt.
2002 : nr 4 . czyt.
2003 : nr 1-20 . czyt.
2008 : nr 6-7 . czyt.
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
Kwartalnik
R. 1, nr 1 (1947)-.
Od R. 1, 3/4 (1947) wyd.: Nasza Księgarnia.
Od R. 2, nr 1 (1959) [Ryszard Wroczyński red. nacz.].
Od R. 2, nr 1 (1959) podtyt.: kwartalnik Związku Nauczycielstwa Polskiego poświęcony dziejom wychowania i oświaty.
Od R. 31, nr 2 (1988) [Marian Walczak red. nacz.].
Od R. 34, nr 1/2 (1991) wyd.: Wydawnictwo Pedagogiczne ZG ZNP.
Od R. 35, nr 1/2 (1992) podtyt.: kwartalnik Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego poświęcony dziejom oświaty i wychowania.
Od R. 35, nr 1/2 (1992) Wrocław [etc.] : Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wydawnictwo Polskiej Akademii Nauk.
Od R. 47, nr 3/4 (2004) podtyt.: kwartalnik Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego i Związku Nauczycielstwa Polskiego poświęcony dziejom oświaty i wychowania.
Od R. 49, nr 1/2 (2006): Radom : Wydaw. Instytutu Technologi Eksploatacji.
Od R. 51, nr 1/2 (2008): Kielce : Wydaw. Pedagogiczne ZNP.
Od R. 53, nr 1/2 (2010) podtyt.: kwartalnik Związku Nauczycielstwa Polskiego poświęcony dziejom oświaty i wychowania.
Od R. 58, nr 1/2 (2015) tyt. równol.: [The Journal of History and Education].
Od R. 60, nr 1/2 (2017) [Witold Chmielewski redaktor naczelny].
Zawartość zasobu Busko Zdrój
1959 R.[2] nr 2
1960 R.[3] nr 1,3
1967 R.[10] nr 1-4 . opr.
1968 R.[11] nr 1-4 . opr.
1968 R.[12] nr 1-4 . opr.
1970 R.[14] nr 1-4 . opr.
1971 R.[15] nr 1-4 . opr.
1972 R.[16] nr 3
1973 R.[17] nr 2,3,4
1974 R.[18] nr 1-4 . opr.
1975 R.[19] nr 1-4 . opr.
1976 R.[20] nr 1-4 . opr.
1977 R.[21] nr 1,2,3
1978 R.[22] nr 1-4 . opr.
1979 R.[23] nr 1-4 . opr.
1980 R.[24] nr 1-4 . opr.
1981 R.[25] nr 1-4
1982 R.[26] nr 1-4
1983 R.[27] nr 1-4
1984 R.[28] nr 1-4
1985 R.[29] nr 1-4
1986 R.[30] nr 1-4
1987 R.[31] nr 1-4
1988 R.[32] nr 1-4
1989 R.[33] nr 1-4
1990 R.[34] nr 1-4
1991 R.[35] nr 1-4
1992 R.[36] nr 1-4
1993 R.[37] nr 1-4
1996 R.[39] nr 1-4
1997 R.[40] nr 1-4
1998 R.[41] nr 1-2
2013 R.[41] nr 3-4
Zawartość zasobu Jędrzejów
1959 nr 2 . Cz
1965 nr 3 . Cz
1970 nr 1-3 . Cz
1971 nr 1-4 . Cz 8516
1972 nr 1-4 . Cz 9589
1973 nr 1-4 . Cz 11710
1974 nr 1-3 . Cz 177/II
1975 nr 1-4 . Cz 17680
1976 nr 1-4 . Cz 21797
1977 nr 1-4 . Cz 24038
1978 nr 1-4 . Cz 47/II
1979 nr 1-4 . Cz 178/II
1980 nr 1-4 . Cz 246/II
1981 nr 1-4 . Cz 275/II
1982 nr 1-4 . Cz 346/II
1983 nr 1-4 . Cz 396/II
1984 nr 1-4 . Cz 451/II
1985 nr 1-4 . Cz 507/II
1986 nr 1-4 . Cz
1987 nr 1-4 . Cz
1988 nr 1-4 . Cz
1989 nr 1-4 . Cz
1990 nr 1-4 . Cz
1991 nr 1-4 . Cz
Zawartość zasobu Końskie
1959 nr 1-4 . Cz 4025
1960 nr 1-4 . Cz 10495
1960 nr 1-4 . Cz 5114
1961 nr 1-4 . Cz 5091
1962 nr 1-4 . Cz 5924
1963 nr 1-4 . Cz 10496
1964 nr 1-4 . Cz 11111
1965 nr 1-4 . Cz 10497
1966 nr 1-4 . Cz 11112
1967 nr 1-4 . Cz 12856
1968 nr 1-4 . Cz 14236
1969 nr 1-4 . Cz 15705
1970 nr 1-4 . Cz 17155
1971 nr 1-4 . Cz 18405
1972 nr 1-4 . Cz 19411
1973 nr 1-4 . Cz 20873
1974 nr 1-4 . Cz 23011
1975 nr 1-4 . Cz 26165
1976 nr 1-4 . Cz 26784
1977 nr 1-4 . Cz 28901
1978 nr 1-4 . Cz 29300
1079 nr 1-4 . Cz 30477
1980 nr 1-4 . Cz 31337
1981 nr 1-2 . Cz 32659
1981 nr 3-4 . Cz 32660
1982 nr 1-4 . Cz 34010
1983 nr 1-4 . Cz 35450
1984 nr 1-4 . Cz 37700
1985 nr 1-4 . Cz 37701
1986 nr 1-4 . Cz 41295
1987 nr 1-4 . Cz 40302
1988 nr 1-4 . Cz
1989 nr 1-4 . Cz
1990 nr 1-4 . Cz
1991 nr 1-4 . Cz
1992 nr 1-4 . Cz
1993 nr 1-4 . Cz
1994 nr 1-4 . Cz
1997 nr 1-4 . Cz
Zawartość zasobu Opatów
1959 nr 1-2 . czyt.
1960 nr 2-3 . czyt.
1962 nr 4 . czyt.
1968 nr 1-4 . czyt.
1972 nr 3 . czyt.
1975 nr 1-4 . czyt.
1976 nr 1,3 . czyt.
1977 nr 4 . czyt.
1985 nr 2 . czyt.
Zawartość zasobu Starachowice
1962 nr 1-4
1975 nr 1-4
1976 nr 1-4
1977 nr 1-4
1978 nr 1-4
1979 nr 1-4
1980 nr 1-4
1981 nr 1-4
1982 nr 1-4
1988 nr 1-4
1989 nr 1-4
1990 nr 1-4
1991 nr 1-4
1992 nr 1-4
1993 nr 1-4
1994 nr 1-4
1995 nr 1-4
1996 nr 1-4
1997 nr 1-4
Zawartość zasobu Włoszczowa
1970: nr 1-4 . czyt.
1972: nr 1-4 . czyt.
1973: nr 1-4 . czyt.
1974: nr 1-4 . czyt.
1975: nr 1-4 . czyt.
1976: nr 1-4 . czyt.
1977: nr 1-4 . czyt.
1978: nr 1-4 . czyt.
1979: nr 1-4 . czyt.
1980: nr 1-4 . czyt.
1981: nr 1-4 . czyt.
1982: nr 1-4 . czyt.
1983: nr 1-4 . czyt.
1984: nr 1-4 . czyt.
1986: nr 3-4 . czyt.
1987: nr 1-4 . czyt.
1988: nr 1-4 . czyt.
1995: nr 3-4 . czyt.
1996: nr 1-4 . czyt.
1997: nr 1-4 . czyt.
Zawartość zasobu Pińczów
1975 : nr 1-4 nr inw. 393 . czyt.
1976 : nr 1-4 nr inw. 438 . czyt.
1978 : nr 1-4 nr inw. 610 . czyt.
1979 : nr 1-4 nr inw. 657 . czyt.
1981 : nr 1-4 nr inw. 798 . czyt.
1982 : nr 1-4 nr inw. 857 . czyt.
1983 : nr 1-4 nr inw. 998 . czyt.
1984 : nr 1-4 nr inw. 999 . czyt.
1985 : nr 1-4 . czyt.
1986 : nr 1-4 brak 1,3 . czyt.
1987 : nr 1-4 . czyt.
1988 : nr 1-4 brak nr 3 . czyt.
1989 : nr 1-4 brak nr 1 . czyt.
1990 : nr 1-4 brak nr 1 . czyt.
2015 : nr 1-2 brak nr 3,4 . czyt.
2016 : nr 1-4 . czyt.
2017 : nr 1-2 brak nr 3,4 . czyt.
2018 : nr 1-4 . czyt.
2019 : nr 1-2 brak nr 3,4 . czyt.
Zawartość zasobu Kazimierza Wielka - czytelnia
1960, nr 1-4
1961, nr 1-4
1962, nr 1-4
1968, nr 1-4
1969, nr 1-4
1970, nr 1-4
1971, nr 1-4
1972, nr 1-4
1973, nr 1-4
1975, nr 1-4
1976, nr 1-4
1977, nr 1-4
1978, nr 1-4
1979, nr 1-4
1980, nr 1-4
1981, nr 1-4
1982, nr 1-4
1984, nr 1-4
1985, nr 1-4
1986, nr 1-4
1987, nr 1-4
1988, nr 1-4
1989, nr 1-4
Zawartość zasobu Kielce - czytelnia
1947 (vol. 1), nr 1,2
1959 (vol. 2), nr 1-2
1960 (vol. 3), nr 1-4
1961 (vol. 4), nr 1-4
1962 (vol. 5), nr 1-4
1963 (vol. 6), nr 1-4
1964 (vol. 7), nr 1-4
1965 (vol. 8), nr 1-4
1966 (vol. 9), nr 1-4
1967 (vol. 10), nr 1-4
1968 (vol. 11), nr 1-4
1969 (vol. 12), nr 1-4
1970 (vol. 13), nr 1-4
1971 (vol. 14), nr 1-4
1972 (vol. 15), nr 1-4
1973 (vol. 16), nr 1-4
1974 (vol. 17), nr 1-4
1975 (vol. 18), nr 1-4
1976 (vol. 19), nr 1-4
1977 (vol. 20), nr 1-4
1978 (vol. 21), nr 1-4
1979 (vol. 22), nr 1-4
1980 (vol. 23), nr 1-4
1981 (vol. 24), nr 1-4
1982 (vol. 25), nr 1-4
1983 (vol. 26), nr 1-4
1984 (vol. 27), nr 1-4
1985 (vol. 28), nr 1-4
1986 (vol. 29), nr 1-4
1987 (vol. 30), nr 1-4
1988 (vol. 31), nr 1-4
1989 (vol. 32), nr 1-4
1990 (vol. 33), nr 1-4
1991 (vol. 34), nr 1-4
1992 (vol. 35), nr 1-4
1993 (vol. 36), nr 1-4
1994 (vol. 37), nr 1-4
1995 (vol. 38), nr 3/4
1996 (vol. 39), nr 1-4
1997 (vol. 40), nr 1-4
1998 (vol. 41), nr 1-4
1999 (vol. 42), nr 1-4
2000 (vol. 43), nr 1-4
2001 (vol. 44), nr 1-4
2002 (vol. 45), nr 1/2-3/4
2003 (vol. 46), nr 1/2-3/4
2004 (vol. 47), nr 1/2-3/4
2005 (vol. 48), nr 1/2-4
2006 (vol. 49), nr 1/2-3/4
2007 (vol. 50), nr 1-4
2008 (vol. 51), nr 1/2-3/4
2009 (vol. 52), nr 1/2-3/4
2010 (vol. 53), nr 1/2-3/4
2011 (vol. 54), nr 1/2-3/4
2012 (vol. 55), nr 1/2-3/4
2013 (vol. 56), nr 1/2-3/4
2014 (vol. 57), nr 1/2-3,4
2015 (vol. 58), nr 1/2-3/4
2016 (vol. 59), nr 1/2-3/4
2017 (vol. 60), nr 1/2-3/4
2018 (vol. 61), nr 1/2-3/4
2019 (vol. 62), nr 1/2-3/4
2023 (vol. 65), nr 1-2
2023 (vol. 66), nr 3-4
Ostatnio wpłynęły zeszyty:
Kielce - Czytelnia: 2023 nr 1-2
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
Kwartalnik
R.1, nr 1 (1974) - R.17, nr 4 (1990).
Zawartość zasobu Kielce - czytelnia
1974 (vol.1), nr 1-4
1975 (vol.2), nr 1-4
1976 (vol.3), nr 1-4
1977 (vol.4), nr 1-4
1978 (vol.5), nr 1-4
1979 (vol.6), nr 1-4
1980 (vol.7), nr 1-4
1981 (vol.8), nr 1-4
1982 (vol.9), nr 1-4
1983 (vol.10), nr 1/4
1984 (vol.11), nr 1-4
1985 (vol.12), nr 1-4
1986 (vol.13), nr 1-4
1987 (vol.14), nr 1-4
1988 (vol.15), nr 1-4
1989 (vol.16), nr 1-4
1990 (vol.17), nr 1-4
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
Nieregularne
nr 1 (1982)- nr 1/9 (1989).
Zawartość zasobu Kielce - czytelnia
1982 (vol.1)
1983 (vol.2), nr 1,2
1984 (vol.3)
1985 (vol.4), nr 1/6
1986 (vol.5), nr 2/6
1987 (vol.6), nr 1/7
1988 (vol.7), nr 1/8
1989 (vol.8), nr 1/9
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Przegląd zmian oświatowych 2014-2015 / Monika Sewastianowicz. W: Dyrektor Szkoły. - 2015, nr 1, s. 20-22.
Dokument nadrzędny: Dyrektor Szkoły.
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Zawiera: WPROWADZENIE DO PROBLEMATYKI WYCHOWANIA KOMUNIKACYJNEGO: wychowanie jako zjawisko społeczne, Moralność w wychowaniu, Istota wychowania komunikacyjnego, Kierunek rozwoju wychowania komunikacyjnego.
Zawiera: BEZPIECZEŃSTWO RUCHU DROGOWEGO: Wypadki drogowe w Polsce i za granicą, Analiza zdarzeń drogowych z udziałem dzieci, Wpływ cech rozwojowych na zachowanie dziecka w ruchu drogowym, Przegląd badań nad zachowaniem dzieci na drodze, Działania edukacyjne skierowane do młodych uczestników ruchu drogowego w Polsce.
Zawiera: WYBRANE PROBLEMY WYCHOWANIA KOMUNIKACYJNEGO W EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ: Wychowanie komunikacyjne na tle polityki oświatowej, Cele i treści edukacji komunikacyjnej, Charakterystyka wybranych programów z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego w kształceniu zintegrowanym, Rola rodziny, szkoły i nauczycieli w wychowaniu komunikacyjnym.
Zawiera: REFLEKSJE Z BADAŃ WŁASNYCH: Stosunek dzieci do przestrzegania reguł szkolnych i drogowych, Znaczenie edukacji komunikacyjnej w systemie oświatowym.
Zawiera: WYBRANE PROPOZYCJE WSPIERANIA WARSZTATU PRACY NAUCZYCIELA: Podejście do bezpieczeństwa w nowej podstawie programowej, Pozycja problematyki bezpieczeństwa w ruchu drogowym w podstawowych dokumentach szkolnych, Pomysł na aranżację kącika ruchu drogowego, Propozycja tematów seminaryjnych, Przykładowy scenariusz zajęć, Przygotowywanie diagnozy zagrożenia dzieci klas młodszych w ruchu drogowym, Przykładowe arkusze obserwacji zachowań dzieci w ruchu drogowym.
Książka
W koszyku
(Resocjalizacja)
Symbol UKD: 376.5(075.8)
Bibliogr. s. 385-398.
Zawiera m.in.: Spotkanie z przestepcą ; Istota twórczej resocjalizacji ; Intuicja i wyobraźnia w praktyce resocjalizacyjnej.
Zawiera m.in.: Między heurystyką a pedagogiką resocjalizacyjną ; Tożsamościowe konteksty twórczej resocjalizacji (spór z postmodernizmem, tania kultura, nowe konteksty pedagogiki resocjalizacyjnej) ; Współczesna mysl resocjalizacyjna - koncepcje i teorie (Koncepcje behawioralne, interakcyjne, wielowymiarowe) ; Resocjalizacja jako nauka o wychowaniu ; Człowiek. Twórcość. Tożsamość. Projektowanie resocjalizacji (człowiek jako sens wychowania, twórczość a resocjalizacja, krótki przegląd teorii twórczości, współczesne nurty pedagogiki kultury - pedagogika twórczości i jej przedstawiciele) ; Tożsamościowe konsekwencje socjalizacji nieletnich (młodzi Polacy a patologie społeczne, socjalizacja a rozwój tożsamościowy człowieka, środowiskowe mechanizmy socjalizacji, socjalizacyjna rola rodziny, socjalizacja a zaspokajanie potrzeb człowieka, socjalizacyjne uwarunkowania empatyczności i agresji.
Zawiera m.in.: Tożsamość nieletnich jako resocjalizacyjna kategoria zmiany ; Identyfikacja tożsamości ; Tożsamość a role społęczne ; Wzory jako narzędzie kreowania tożsamości ; Autoprezentacje nieletnich jako mechanizm zmiany parametrów tożsamości ; Refleksje empiryczne na temat wybranych parametrów tożsamości młodych Polaków ; Wizualizacje tożsamości ; Kreowanie alternatywnej autoprezentacji nieletnich ; Wywieranie wrażenia a wizualizacje tożsamościowe ; Normy i cechy autoprezentacyjne nieletnich ; Wpływ wizualizacji parametrów tożsamości na JA nieletnich.
Zawiera m.in.: Intuicja w procesie twórczej resocjalizacji ; Intuicja w działaniach pedagogicznych ; Intuicja a kreatywność wychowawcza ; Myślebnie intuicyjne ; Metodologiczne podstawy twórczej resocjalizacji ; Podstawowe różnice między koncepcją twórczej resocjalizacji a klasycznie pojmowaną pedagogiką resocjalizacyjną ; Heurystyczny wymiar resocjalizacji ; Metody twórczej resocjalizacji a heurytyczna wizja wychowania.
Zawiera m.in.: Metodyczne konteksty twórczej resocjalizacji ; Struktura i dynamika procesu twórczego w resocjalizacji ; Elemanty strukturalne procesu twórczego ; Etapy procesów przedtwórczych i interpretatywnych ; Dwubiegunowość procesu wychowania resocjalizacyjnego ; Reguła wzajemności a proces wpływu wychowawczego ; Teoretyczne przesłanki wychowania resocjalizacyjnego ; Twórcze postępowanie resocjalizacyjne ; Twórcza resocjalizacja jako sposób wywierania wpływu ; Kulturotechnika a metody twó120614czej resocjalizacji ; Uwarunkowania i ograniczenia twórczego postępowania resocjalizacyjnego ; Twórcza resocjalizacja jako proces i efekt ; Rola kompetencji wychowawczych w kreowaniu wychowanka ; Inne przesłanki skutecznej resocjalizacji.
Zawiera m.in.: Teleologiczne założenia twórczej resocjalizacji ; Zalecenie wszechstronnej diagnozy, komplementarności postępowania, elastyczności postaw pedagogicznych, adekwatnego doboru metody, kreowania wychowanka ; Strategie metodyczne w procesie twórczej resocjalizacji (strategie definicyjne, operacyjne) ; Procedury metodyczne w procesie twórczej resocjalizacji (metodyczne techniki rozwijające, utrwalające, adaptujące, rodzaje i funkcje technik operacyjnych).
Zawiera m.in.: Metody twórczej resocjalizacji ; Metoda Teatru Resocjalizacyjnego (MTR) - Z doswiadczeń Teatru Resocjalizacji "Scena Coda" ; Teoretyczne przesłanki Teatru Resocjalizacyjnego ; Refleksje wokół działalnosci teatralnej ; "Scena Coda" - krótka historia eksperymentu resocjalizacyjnego ; Wyniki eksperymentu ; Podstawowe założenia Metody Teatru Resocjalizacyjnego oraz Metody Resocjalizacji przez Sport (przesłanki osobowe, organizacyjne, etapy działalności).
Zawiera m.in.: Drama jako metoda wspomagająca proces resocjalizacji (pedagogiczne zaożenia dramy, podstawowe techniki dramowe) ; Terapia przez muzykę jako metoda wspomagająca proces resocjalizacji (rodzaje muzykoterapii, przebieg resocjalizacyjnych zajęć muzycznych, muzykoterapia alternatywna) ; Plastyka jako metoda wspomagająca proces resocjalizacji (wychowanie plastyczne, celowość resocjalizacji przez plastykę) ; Psychodrama i socjodrama jako metody wspomagające proces resocjalizacji (procedury psychodramatyczne, psychodrama, cele, struktura i role resocjalizacyjnych zespołów psychodrmataycznych i socjodramatycznych).
Zawiera m.in.: Między teorią a praktyką twórczej resocjalizacji ; Uwarunkowania efektywności form wychowawczych w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich ; Założenia badań i pytania badawcze ; Przegląd form i działań wychowawczych w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich ; Poziom zaangażowania wychowanków w proponowane formy zajęć (biografie nieletnich a poziom zaangażowania w zajęcia wychowawcze, biografie wychowanków a wybory form zajęć wychowawczych) ; Efektywność realizowanych zajęć w opinii wychowanków ; Formy wychowawcze a możliwości readaptacji społecznej wychowanków.
Zawiera m.in.: Wybrane formy działań socjalizacyjno-kulturowych w placówkach penitencjarnych ; Program socjalizacji kulturą na przykładzie Ośrodka Działań Kulturalnych przy Zakładzie Karnym w Siedlcach ; Więzienna twórczość literacka oraz współpraca z instytucją kultury na przykładzie Zakładu Karnnego we Włocławku ; Satyryczna działalność plastyczna jako alternatywa wychowawcza na przykładzie Aresztu Śledczego w Łodzi ; Aktywność w poznawaniu przyrody jako metoda wspomagająca resocjalizację skazanych na przykładzie Zakłądu Karnego w Grądach Woniecko ; Więzienna działalność teatralna na przykładzie Teatru "Po Drodze...", działającego przy Zakładzie Karnym w Kłodzku ; "Czarna Owca. Skazani na ochronę przyrody". Projekt resocjalizacyjno-oswiatowy realizowany w Zakładzie Karnym w Wołowie ; Więzienny program kulturalno-wychowawczy "Sztuka za kratą" - Areszt Śledczy w Kielcach ; Zakazane Twarze - prawdziwe historie życia mężczyzn z więzienia". Projekt psychodramowy realizowany w Oddziale Zewnętrznym Bemowo przy Areszcie Śledczym Warszawa Białołęka.
Zawiera m.in.: Zakończenie - od resocjalizacji naprawczej do kreująco-rozwojowej ; Resocjalizacja a wpływ społęczny ; Nowy wymiar pedagogiki resocjalizacyjnej ; Teoria i praktyka resocjalizacyjna. W poszukiwaniu konsensusu.
Zawiera m.in.: Scenariusz spektaklu "Tam na drugim brzegu" ; Projekt dramowy "Coś o Kacprze" ; Przykładowe techniki psychodramatyczne wspierające proces resocjalizacji ; przykładowe techniki socjodramatyczne wspierające proces resocjalizacji ; Ćwiczenia warsztatowe podnoszące samoocenę ; Ćwiczenia rozwijające umiejetności komunikacyjne.
Streszcz. ang., niem., ros. Spis treści także ang., niem., ros.
Autorska koncepcja nowoczesnego podejscia do resocjalizacji nieprzystosowanych społęcznie nieletnich. Książka zawiera praktyczne przykłady metod twórczej resocjalizacji, kulturotechniczne formy działań resocjalizacyjncyh w placówkach penitencjarnych (teatr, sport, działalność plastyczna i literacka, terapia przez muzykę), uwarunkowania efektywności form wychowawczych w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich.
Brak okładki
Książka
W koszyku
24 fotografie czarno-białe
Zawiera: 1. Strona tytułowa, 2. Fragment uchwały VII Zjazdu PZPR, 3. Działalność oświatowa w wojsku, 4. Centralna Biblioteka Wojskowa, 5. Działalność muzeów wojskowych, oddziałów wojskowych muzeów narodowych i regionalnych w dziedzinie popularyzacji tematyki patriotyczno-obronnej wśród dzieci , młodzieży i dorosłych 6. Kontakty twórców kultury z wojskiem, 7. Organizowanie przez Główny Zarząd Polityczny WP licznych konkursów literackich, plastycznych itp., spotkań autorskich, wycieczek twórców kultury do jednostek wojskowych, 8. Organizowanie w warszawskiej "Zachęcie" jubileuszowych wystaw o tematyce patriotyczno-obronnej, 9. Udostępnianie publiczności ekspozycji dzieł stanowiących przegląd różnych rodzajów i kierunków twórczości plastycznej w salach i salonach wystawowych wojskowych ośrodków kultury, 10. Rozwijanie w wojsku amatorskiej twórczości artystycznej, 11. Aktywność żołnierskich amatorskich zespołów muzycznych, wokalnych, tanecznych, recytatorskich, miłośników filmu, teatru i poezji, 12. Festiwal Teatrów Poezji w Białymstoku, gdzie co roku występują żołnierskie teatry poezji, 13. Wkład w upowszechnianie kultury w środowisku wojskowymi wśród całego społeczeństwa posiadają wojskowe zawodowe zespoły artystyczne : Centralny Zespół Artystyczny WP i 7 zespołów estradowych okręgów wojskowych i rodzajów sił zbrojnych, 14. Zespół Estradowy Marynarki Wojennej "Flotylla", Zespół Estradowy Pomorskiego Okręgu Wojskowego "Czarne Berety", 15. Najpopularniejszą ogólnopolską imprezą artystyczną wojska jest Festiwal Piosenki Żołnierskej w Kołobrzegu stanowiący źródło inspiracji dla kompozytorów i autorów tekstów, 16. Rola orkiestr wojskowych w upowszechnianiu muzyki i piosenki wśród żołnierzy i całego społeczeństwa, 17. Doroczny Festiwal Orkiest Wojskowych w Świeradowie- Zdroju (od 1975 r. w Białymstoku), 18. Rola Klubów Garnizonowych-organizatorów działalności kulturalno-artystyczej, oświatowej i rekreacyjnej dla żołnierzy, rodzin wojskowych, pracowników cywilnych, 19. Wytwórnia Filmowa " Czołówka", 20. Działalność Wojskowej Agencji Fotograficznej, 21. Wydawnictwo Ministerstwa Obrony Narodowej, 22. Prasa żołnierska : codzienna gazeta WP "Żołnierz Wolności " i tygodnik ilustrowany "Żołnierz Polski", 23. Wojskowa sieć ośrodków kulturalno-oświatowych : kluby okręgowe, garnizonowe, żołnierskie i świetlice, 24. Przyznawanie twórcom kultury posiadającym dorobek w dziedzinie wojskowo-obronnej Nagrody Ministra Obrony Narodowej, a przez Ministra Kultury i Sztuki Odznaki "Zasłużony Działacz Kultury",
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF 126 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Symbol UKD: 37.016:355.58:614.88
Zawiera: Edukacja dla bezpieczeństwa ; Bezpieczna szkoła czyli jaka? ; Czynniki warunkujące bezpieczeństwo uczniów w praktyce życia szkoły ; Psychologiczne, pedagogiczne i formalne ujęcie rozumienia bezpiecznej szkoły ; Bezpieczeństwo personalne i strukturalne ; Pedagogika dialogu w tworzeniu bezpiecznej szkoły ; Edukacja dla bezpieczeństwa w sytemie oświaty ; Wnioski teoretyczne i wskazania praktyczne ; Wybrane akty prawne mające związek z edukacją dla bezpieczeństwa.
Zawiera: Wyciąg z Uchwały Rady Ministrów Nr 218/2006"Bezpieczeństwo w szkole".
Zawiera: Bezpieczeństwo powszechne, ratownictwo i pierwsza pomoc w programach szkolnych - bezpieczna szkoła w praktyce - wszystkie etapy edukacyjne ; Powszechne nauczanie pierwszej pomocy w szkołach - nowe wyzwania: aktualny stan nauczania pierwszej pomocy, propozycje dotyczące zwiększenia efektywności i skuteczności nauczania pierwszej pomocy.
Zawiera: Podstawowe zasady ratownictwa i przywracania życia ; Zasady i psychologiczne aspekty udzielania pierwszej pomocy: resuscytacja krążeniowo-oddechowa u osób dorosłych, podstawowe zabiegi resuscytacyjne u dzieci, omdlenie, zadławienie, zawał serca, krwotoki, zranienia, złamania, zwichnięcia, skręcenia i zmiażdżenia, uszkodzenia kręgosłupa, urazy głowy, wypadek drogowy, oparzenia, odmrozenia, zatrucia, ukąszenia i użądlenia.
Zawiera: I ty możesz żyć bezpiecznie ; Bezpieczeństwo w ruchu drogowym ; Dojazd do szkoły rowerem i motorowerem ; Bezpieczeństwo podczas przewozu dzieci i młodzieży do i ze szkół ; Bezpiecznie i higieniczne warunki w szkole. Materialne środowisko dydaktyczne ; Bezpieczeństwo podczas obowiązkowych i nieobowiązkowych zajęć wychowania fizycznego ; Bezpieczeństwo podczas ferii zimowych ; Bezpieczeństwo w miejscu zamieszkania ; Bezpieczeństwo i higiena pracy na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe ; Stanowisko pracy ucznia ; Bezpieczeństwo w placówce letniego wypoczynku.
Zawiera: Współpraca i współudział szkoły z instytucjami, organizacjami społecznymi i stowarzyszeniami w zakresie upowszechniania wśród dzieci i młodzieży wiedzy o bezpieczeństwie ; Współpraca z jednostką policji, straży pożarnej, gminnej 9miejskiej), ze strukturami Polskiego Czerwonego Krzyża.
Zawiera: Środowisko szkolne i jego bezpieczeństwo ; Stan bezpieczeństwa w środowisku szkolnym ; Zarys ogólny koncepcji poprawy bezpieczeństwa i higieny pracy w szkołąch i placówkach oświatowych ; Program EURO-BHP poprawy bezpieczeństwa i higieny pracy w szkołąch (Etap I i Etap II - główne wytyczne) ; Zestawienie najczęściej występujących nieprawidłowości i usterek z zakresu bezpieczeństwa i higieny nauki w szkole ; Prawa i obowiązki dyrektora szkoły jako pracodawcy (uprawnienia, troska o bezpieczeństwo i odpowienie warunki pracy i nauki, identyfikacja zagrożeń oraz podejmowanie działań zapewniających bezpieczeństwo i higienę pracy w placówce oświatowej, zapewnienie podczas zajęć odpowiedniej opieki uczniom, opieka nad uczniami podczas przerw między zajęciami, szkolenia w zakresie bhp, zapoznawanie uczniów z zasadami bhp w szkole i placówce - profilaktyka, przestrzeganie przepisów dotyczących bhp).
Zawiera: Nadzór i kontrola BHP w szkole: system oświaty a organ prowadzący, organy nadzoru nad warunkami pracy w szkołąch i plcówkach oświatowych, Państwowa Inspekcja pracy, Państwowa Inspekcja Sanitarna, Państwowa Sraż Pożarna, Społeczna Inspekcja Pracy, związki zawodowe, prokurator.
Zawiera: Wykaz proponowanych narzędzi wspomagających zarządzanie bhp w szkołach i placówkach oświatowych: zakres obowiązków pracownika służby BHP - szkolnego inspektora BHP, scheamt oceny ryzyka zawodowego oraz wynikające z niego działania, lista kontrolna pytań, wykaz zagrożeń na stanowsiku nauczyciela zidentyfikowanych na podstawie listy kontrolnej zagrożeń, przykładowy plan poprawy warunków BHP sporządzonych na podstawie stwierdzonych nieprawidłowości zidentyfikowanych za pomocą listy kontrolnej zagrożeń, regulamin przebywania i korzystania z auli szkolnej i innych sal lub pracowni, okresowy przegląd i konserwacja obiektu szkolnego rejestrowane w książe obiektu, protokół z przeprowadzonego przeglądu obiektu szkolnego pod względem BHP, obsada nauczycieli na dyżurach (zalecenia) - przykład, polecenie powypadkowe, wzór - przykład rzeczywisty, raport o stanie bezpieczeństwa, wzór - przykład rzeczywisty.
Zawiera: Podstawy prawne - BHP w szkole, podział tematyczny.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nauczyciel a uczeń z ADHD / Wanda Baranowska. - Kraków : "Impuls", 2010. - 194 s. : il. ; 24 cm.
Symbol UKD: 37.064.2:159.922.7:616.8-053.2
Bibliogr. s. 169-185.
Zawiera: !. Pojęcie i stota ADHD: definicja ADHD, etiologia nadpobudliwości psychoruchowej, objawy nadpobudliwości z deficytem uwagi, powikłania nadpobudliwości. 2. Diagnozowanie i terapia dzieci z ADHD: proces rozpoznawania ADHD a diagnoza funkcjonalna dotkniętych ADHD, metody rozpoznawania ADHD, różnicowanie zespołu ADHD, przegląd metod terapii ADHD (leczenie farmakologiczne, terapia psychopedagogiczna, inne metody wspierajace rozwój dziecka z ADHD).
Zawiera: 3. Szkolne funkcjonowanie ucznia z ADHD: uczniowie o szczególnych ("specjalnych") potrzebach edukacyjnych w kontekście prawa oświatowego, uczeń z ADHD w kontekscie szkolnych wymagań społeczno-wychowawczych i dydaktycznych. 4. Percepcja uczniów przez nauczycieli - prawidłowości i konsekwencje: źródła informacji, mechanizmy oraz reguły nauczycielskiego uogólniania sądu o uczniu, nauczycielskie wnioskowanie o cechach ucznia w świetle teorii atrybucji i asocjacji, typy stosunku nauczyciela do ucznia a oczekiwania wobec niego, zachowania i postawy dzieci z ADHD w percepcji i wobec oczekiwań nauczycieli.
Zawiera: 5. Metodologiczne podstawy badań własnych: cel, metody i narzędzia, charakterystyka grup badanych. 6. Analiza i interpretacja wyników badań własnych: opis i interpretacja stanu badanych zmiennych, nauczycielska percepcja ucznia z ADHD; wewnętrzna struktura zmiennych identyfikujących nauczycielską percepcję uczniów z ADHD oraz ich szkolne funkcjonowanie.
Zawiera: Załącznik 1. Kryteria diagnostyczne zespołu hiperkinetycznego w ICD-10: Zespół Hiperkinetyczny.
Zawiera: Załącznik 2. Kryteria diagnostyczne ADHD w DSM-IV TR: Attention-Deficit/Hyperactivity Discorder (ADHD).
Zawiera: Załącznik 3: Kryteria diagnostyczne zaburzeń zachowania w ICD-10: Zaburzenia zachowania.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Czy biblioteki pedagogiczne w Polsce są niezbędnie potrzebne? / Jadwiga Andrzejewska.
Zawiera: Biblioteki pedagogiczne w literaturze bibliologicznej. Przegląd źródeł / Agata Walczak-Niewiadomska.
Zawiera: Sieć bibliotek pedagogicznych po reformie administracyjnej. Organizacja, zmiany, perspektywy / Krzysztof Walczak.
Zawiera: Problemy kształcenia i dokształcania kadr dla bibliotek pedagogicznych / Bogumiła Staniów.
Zawiera: Biblioteka pedagogiczna jako wartość regionalna / Danuta Wańka.
Zawiera: Formy współpracy ze środowiskiem lokalnym na przykładzie projektu "Biblioteka - centrum informacji lokalnej" / Barbara Kowalewska.
Zawiera: Działalność dydaktyczna Biblioteki Pedagogicznej w Piotrkowie Trybunalskim wspierajaca realizację szkolnych ścieżek dydaktycznych / Sylwia Kubicka.
Zawiera: Program przygotowania maturzystów do tworzenia bibliografii załącznikowej i gromadzenia materiałów pomocniczych do prezentacji na egzaminie ustnym z języka polskiego / Anna Zacłona.
Zawiera: Biblioteka pedagogiczna jako element procesu reformy oświaty - na przykłądzie Biblioteki Pedagogicznej Wojewódzkiego Ośrodka Metodycznego w Gorzowie Wielkopolskim / Alicja Kubaczka.
Zawiera: Bibliografia "Oświata na Śląsku Opolskim" / Iwona Kowalska.
Zawiera: Biblioteki pedagogiczne zawsze ważne i niezbędne ogniowo polskiego systemu oświatowego (1945-2005) / Jadwiga Konieczna.
Zawiera: Usługa brokerska w bibliotece? / Ewelina Pisarek.
Zawiera: Informacja edukacyjna na Dolnym Śląsku - rozwiazanie systemowe dla wojewódzkiej sieci biblioteki pedagogicznych / Lucyna Kurowska-Trudzik.
Zawiera: Biblioteki pedagogiczne jako ośrodki wupowszechniania nauki i kultury (na przykładzie Dolnośląskiej Biblioteki Pedagogicznej) / Bożena Koredczuk.
Zawiera: Internauta jako użytkownik informacji w bibliotece pedagogicznej / Dagmara Roszkowska.
Zawiera: Praca z użytkownikiem informacji. Doświadczenia Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Łodzi / Tomasz Szymański.
Zawiera: Kolekcje historyczne w bibliotekach pedagogicznych na przykładzie Książnicy Pedagogicznej im. Alfonsa Parczewskiego w Kaliszu / Ewa Andrysiak.
Zawiera: Specyfika zbiorów specjalnych Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Łodzi i probemy związane z ich gromadzeniem i opracowywaniem / Elżbieta Grzelakowska, Marcin Laskowski.
Zawiera: Czytelnictwo nauczycieli województwa opolskiego - raport z badań / Dagmara Kawoń-Noga.
Zawiera: Aktywność czytelnicza nauczycieli i studentów przygotowujacych się do zawodu nauczycielskiego korzystajacych z usług sieci bibliotek pedagogicznych województwa dolnośląskiego - analiza jakościowa badań / Urszula Tobolska.
Zawiera: Wystawa "Dorobek edytorski bibliotek pedagogicznych 2000-2006 / Katarzyna Kubiak.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. 164-[166].
Zawiera: O swoistości dydaktyki oświaty pozaszkolenj ; Znaczenie określenia "dydaktyka" ; Dydaktyka ogólna a dydaktyki szczegółowe ; Dydaktyka ogólna i dydaktyka dorosłych ; Dydaktyka oświaty pozaszkolnej.
Zawiera: Wszechnicowe formy oświaty pozaszkolnej ; Odczyty, wykłady i wszechnice tematyczne ; Uniwersytety powszechne ; Studia oświatowe ; A, B, C dobrego prelegenta.
Zawiera: Kształcenie korespondencyjne i samokształcenie.
Zawiera: Komputery w edukacji dorosłych ; Funkcje komputera w procesie dydaktycznym ; Komputer jako środek dydaktyczny ; Dydaktyczne programy komputerowe ; Praktyczne sposoby wykorzystania komputerów w procesie dydaktycznym ; Wykorzystywanie komputerów w samokształceniu.
Zawiera: Nauczanie języków obcych na kursach dla dorosłych ; Czy dorosły może nauczyć się języka obcego? ; Cele i poziomy nauki języka obcego ; Modułowe naucznie języka zawodowego.
Zawiera: Przegląd najważniejszych metod nauczania języków obcych: metoda gramatyczno-tłumaczeniowa, bezpośrednia, audiolingwalna, teoria świadomego uczenia się kodu, podejście komunikacyjne, podejście eklektyczne.
Zawiera: Zastosowanie technik multimedialnych w nauczaniu języków obcych ; Organizacja nauczania.
Zawiera: Szkolenie z zastosowaniem modułów umiejętności zawodowych ; Rodowód i istota kształcenia modułowego ; Rekomendacje Międzynarodowej Organizacji Pracy (MOP) ; Zalety i wady kształcenia modułowego ; Procedura konstruowania programów modułowych ; Wymagania wobec organizatorów kształcenia ustawicznego w systemie modułowym ; Możliwości wprowadzenia kształcenia modułowego w oświacie pozaszkolnej.
Zawiera: Elementy dydaktyki kursów zawodowych ; Planowanie i organizacja pracy dydaktyczno-wychowawczej na kursach ; Praca zawodowa słuchaczy a kształcenie kursowe.
Zawiera: Zasady nauczania w kształceniu kursowym ; Klasyfikacja zasad nauczania ; Zasada poglądowości, przystępności, świadomego i aktywnego udziału słuchaczy w procesie nauczania-uczenia się, systematyczności, trwałości wiedzy i umiejętności, operatywności wiedzy i umiejętności, wiązania teorii z praktyką, przygotowania do samokształcenia.
Zawiera: Metody prowadzenia zajęć na kursach ; Ogólna charakterystyka i podział metod nauczania ; Dobór metod nauczania ; Metody nauczania praktycznego ; Konsultacje na kursach zaocznych.
Zawiera: Kontrola i ocena na kursach ; Zadania kontroli ; Formy i metody kontroli ; Prace kontrolne i ich recenzowanie ; Ocena w procesie kształcenia kursowego.
Zawiera: Wdrażanie słuchaczy kursów do samokształcenia ; Wdrażanie przez: właściwą organizację procesu nauczania, prace kontrolne, pouczenia ; Inne sposoby wdrażania do samokształcenia.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Bibliogr.
Zawiera: Edukacja w społeczeństwie wiedzy, czyli o zmienionych warunkach działania szkoły: społeczeństwo informacyjne czy społęczeństwo wiedzy? Globalizacja jako cecha współczesnego społeczeństwa. Źródła wyzwań / Marian Niezgoda.
Zawiera: Kilka uwag na temat nowoczesności polskiego systemu oświatowego: nowoczesne społeczeństwo, nowoczesny człowiek,nowoczesność edukacji, drożność systemu,progi selekcyjne, edukacja przedszkolna, szkolnictwo dla niepełnosprawnych, rynek oświatowy, infrastruktura techniczna, nowoczesność programowa, nowoczesność w dydaktyce / Zdzisław Kawka.
Zawiera: Szkolnictwo wyższe jako czynnik modernizacji społecznej. Przykłąd polski okresu transformacji: relacje między szkolnictwem wyższym a otoczeniem, system edukacji jako czynnik rozwoju społeczno-ekonomicznego / Anna Buchner-Jeziorska.
Zawiera: Mechanizm świadomości "rzeszotowej": kultura masowa i jej wrogowie, nieoczekiwane efekty socjalizacji / Paweł Napieracz.
Zawiera: Między globalizacją a lokalizmem - kontekst edukacyjny: etapy globalizacji, przemiany społeczności lokalnych, czyli w kierunku lokalizmu, między sprawnościami a wiedzą specjalistyczną / Andrzej Kościołek.
Zawiera: System edukacji wobec problemów mniejszości narodowych i etnicznych - na przykładzie Romów: sytuacja edukacyjna mniejszości narodowych i etnicznych, położenie społeczne polskich Romów, przejawy uprzedszń i dyskryminacji spoęłcznej, wspieranie społęczności romskiej w Polsce - przykłady inicjatyw / Lech Zakrzewski.
Zawiera: Życie "na przemiał" jako wyzwanie edukacyjne: kultura i struktura społeczna w wymiarze "odpadów", edukacja w późnej nowoczesności / Maria Sroczyńska.
Zawiera: Strategie rozwojowe systemów edukacyjnych - na przykładzie wybranych krajów: dostosowanie zasobób ludzkich do wymogów rynku pracy, podwyższanie jakości kształcenia, przeciwdziałanie zróznicowaniu społęcznemu, wspieranie konkurencyjności i innowacyjności gospodarki, kształtowanie świadomości społęczeństwa / Adam Oleksiuk.
Zawiera: Zadania obecnego etapu realizacji Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego: zapewnienie jakości kształcenia, dwustopniowy system studiów wyższych / Stanisław Macioł.
Zawiera: Szkolnictwo i nauczyciel w Unii Europejskiej:system edukacyjny krajów UE, kształcenie i doskonalenie nauczycieli w krajach UE, sytuacja społeczno-zawodowa nauczycieli w UE, reforma systemu edukacji w Polsce, unijne programy oświatowe / Renata Miszczuk.
Zawiera: Udział szkolnych klubów europejskich w promowaniu europejskiego wymiaru w edukacji: geneza i założenia działalności Szkolnych Klubów Europejskich, organizacja Szkolnego Klubu Europejskiego, tematyka zajęć w Klubach Europejskich / Klaudia Cenda.
Zawiera: Edukacja integracyjna jako wyzwanie pedagogiki XXI wieku: dylematy kształcenia integracyjnego, postawy uczniów wobec integracji edukacyjnej / Mirosław Rutkowski.
Zawiera: Uczestnictwo osób niepełnosprawnych w europejskim szkolnictwie wyższym: społeczne i indywidualne ujęcie niepełnosprawności, edukacja osób niepełnsoprawnych w Polsce i wybranych krajach Unii Europejskiej / Witold Janocha.
Zawiera: Nauczanie religii w wybranych krajach Europy na przełomie tysiącleci: lekcje religii w szkole w krajach europejskich, lekcje religii poza szkołą / Małgorzata Strzelec.
Zawiera: System edukacyjny a rynek pracy w Polsce w okresie transformacji: edukacja a rynek pracy - tendencje ogólne, problemy lokalnego rynku pracy w województwie świętokrzyskim / Janusz Jarosiński.
Zawiera: Wpływ rynku pracy na sposób postrzegania zadań uczelni wyższych (w świetle opinii studentów i pracodawców): wprowadzenie - przedmiot analizy, potrzeby rynku pracy, czynniki decyzji edukacyjnych i zawodowych studentów / Janusz Jarosiński.
Zawiera: Edukacja konsumenta a cele społeczne przedsiebiorstwa - wybrane uwarunkowania (komunikat z badań): materiał i metody badań, postawy studentów wobec idei Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw (CRS) / Ewa Grzegorzewska-Ramocka, Barbara Walasek.
Zawiera: Edukacja a problemy ludzi młodych na regionalnym rynku pracy: Cechy strukturalne bezrobocia w województwie świętokrzyskim, czynniki wpływające na regionalny rynek pracy, preferencje edukacyjne młodzieży / Bartosz Jarosiński.
Zawiera: Rola poradnictwa zawodowego w edukacji osób bezrobotnych na przykładzie województwa świętokrzyskiego: największe wyzwanie - ludzie bez pracy,kwalifikacje osób bezrobotnych na świętokrzyskim rynku pracy, realia zatrudnienia, wpływ aktywnych programów rynku pracy na zatrudnienie / Marek Gębski
Zawiera: Kompetencje informatyczne nauczycieli - pracowników samorządów lokalnych: technologia informacyjna w zarządzaniu oświatą na szczeblu samorządów lokalnych, wyniki badań w zakresie kompetencji informatycznych nauczycieli / Ryszard Błaszkiewicz.
Zawiera: Czynniki selekcji szkolnej - kontekst teoretyczny: przegląd teorii czynników selekcji szkolnej, koncepcje czynników selekcji szkolnej - aspekt historyczny, współczesne teorie czynników selekcyjnych, selekcja w polskiej szkole - kwestie sporne / Elżbieta Lisowska.
Zawiera: Środowisko rodzinne wobec zagrożeń XXI wieku - wybrane aspekty: alternatywne wzory życia rodzinnego, mass media a zagrożenie wartości rodzinnych / Jolanta Biała.
Zawiera: Dylematy współczesnej szkoły - dialog pokoleń: nauczyciel - uczeń (ograniczenia i mozliwosci dialogu), o micie nauczyciela "z powołania" / Wioleta Bryniewicz.
Zawiera: Stres i jego nastepstwa w zawodzie nauczyciela: objawy stresu, stres psychologiczny a zdrwie i choroba, syndrom "wypalenia zawodowego" w pracy nauczyciela, konsekwencje stresu na poziomie organizacyjnym / Maria Katarzyna Grzegorzewska.
Zawiera: Kompetencje ucznia w obliczu wyzwań edukacyjnych XXI wieku: zadania edukacji XXI wieku, kompetencje ucznia / Małgorzata Wasilewska.
Zawiera: Dylematy kształcenia uczniów zdolnych: stanowiska teoretyczne wobec kształceniauczniów zdolnych, modele kształcenia uczniów zdolnych w innych krajach, kształcenie uczniów zdolnych w POlsce / Teresa Giza.
Zawiera: Kształtowanie umiejętności "radzenia sobie" z sytuacjami trudnymi:Teoria stresu Richarda Lazarusa, wyuczona bezradność i optymizm, kształtowanie odporności psychicznej, techniki relaksacyjne jako metoda "radzenia sobie" w trudnych sytuacjach / Justyna Mróz.
Zawiera: Powrót z zagranicy a adaptacja w szkole: szkoła polska jako miejsce nieprzyjazne polskiemu uczniowi, przejawy trudności adaptacyjnych młodzieży / Ewa Lech-Piwowarczyk.
Zawiera: Stosunek młodzieży gimnazjalnej do osób w wieku senioralnym: przebieg i wyniki badań, stosunek młodzieży do osób starszych waspekcie płci i wieku / Agata Jopkiewicz.
Zawiera: Edukacja zdrowotna a kształtowanie postaw prozdrowotnych: zadania oświaty onkologicznej, cechy edukacji zdrowotnej / Jolanta Grzela.
Zawiera: Nauczyciel wobec zjawiska przemocy - na przykładzie szkół gimnazjalnych: przeciwdziałanie przemocy w szkole - w opinii gimnazjalistów / Żaneta Stasieniuk.
Zawiera: "Kozioł ofiarny" i "kat" w szkole - mechanizmy psychospołeczne: rola "kozła ofiarnego" - cechy charakterystyczne, przyczyny stania się "kozłem ofiarnym", sposoby dokuczania, skutki bycia "kozłem ofiarnym", pytania zadawane przez "kozłów ofiarnych", postawy otoczenia wobec kozłów ofiarnych, rady dla kozłów ofiarnych,rola "kata" w świadomości słuchaczy, przyczyny stania się katem w oczach "obserwatorów", motywy dokuczania innym według "katów", psychospołęczne mechanizmy ujawniania się roli "kata" i "kozła ofiarnego" / Edyta Anna Kowalczyk.
Zawiera: Rodzina dysfunkcjonalna wyzwaniem edukacyjno-wychowawczym: rodzina dysfunkcjonalna wyzwaniem edukacyjnym, rodzina dysfunkcjonalna w wymiarze działań naprawczych / Tadeusz Sakowicz.
Zawiera: Nadzieja potrzebna Europie (refleksje na marginesie Adhortacji Jana Pawła II - Excelsia in Europa): nadzieja i jej rola w życiu, źródło i istota nadziei, psychologiczne i filozoficzno-ideologiczne aspekty nadziei, skutki braku nadziei, potrzeba nadziei w rozwiązywaniu współczesnych problemów Europy, indywidualne i społeczne zagrożenia nadziei w kulturze Europy, oznaki obecności nadziei w Europie, chrześcijańska nadzieja darem dla Europy / Mieczysław Rusiecki.
Zawiera: Trauma i edukacja: edukacja po Holokauście / Adam A. Zych.
Zawiera: Technologie, intencje, artefakty: ogólna charakterystyka technologii i jej filozofii, postęp a rozwój technologiczny, technologia jako nasze nowe środowisko, etyka w kontekście technologii / Paweł Bernat.
Zawiera: Edukacyjne aspekty autokreacji: podstawy autokreacji: wolność i odpowiedzialność (autonomia), podstawa kreatywności: wiedza (cel dukacji), cztery wymiary autokreacji / Monika Kardaczyńska.
Zawiera: Logika a wyzwania edukacyjne XXI wieku - w świetle teorii J. Macnamary: funkcjonowanie kompetencji logicznej - teoria J. Macnamary, uczenie się kwantyfikatorów "wszystkie" i "niektóre", uwagi ogólne o uczeniu się i logice / Kazimierz Dyrda.
Zawiera: O celach kształcenia - znaleźć pracę czy lepiej być?: "ciemne" strony edukacji, gdzie jestesmy i co możemy zrobić? / Waldemar Korczyński.
Zawiera: Kształcenie etyczne w szkole: kształcenie a rozwój, etyka w szkole jako instytucji usługowej / Katarzyna Trębicka.
Zawiera: Plagiat jako problem moralny: stosunek do "ściągania" w Polsce i za granicą, plagiat internetowy, moralny aspekt ściągania - reakcje na plagiat / Ewa Lech-Piwowarczyk.
Zawiera: "Aby wypełnić pustkę" - psychologia egzystencjalna i logoterapia w odpowiedzi na problemy współczesnej młodzieży: kondycja egzystencjalna współczesnej młodzieży, profilaktyka, prewencja i reedukacja egzystencjalna / Monika Majewska.
Zawiera: Encykliki Jana Pawła II źróla edukacji XXI wieku: "pełny" człowiek głównym przedmiotem troski Kościoła, zagrożenia życia jedniostjkowego i społecznego ze strony współczesnej cywilizacji / Piotr Iwański.
Rola edukacji w zmieniającym się społeczeństwie. Europejski wymiar polskiego szkolnictwa. System edukacji a rynek pracy. Problem edukacyjno-wychowawczy w środowisku polskiej szkoły. Alternatywne spojrzenie na edukację.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Autor
Temat
Bibliogr.
Zawiera: Analiza teoretycznych aspektów twórczości ; Twórczość - znaczenie pojęcia ; Filozoficzne interpretacje twórczości ; Problematyka twórczości w koncepcjach psychologicznych ; Społeczne konteksty analiz twórczości ; Twórczość - opis zjawiska, ujęcie modelowe ; Dziedziny twórczości ; Wymiary twórczości.
Zawiera: Problematyka twórczosci w koncepcjach pedagogicznych ; Sposoby interpretowania zjawiska ; Zarys pedagogiki twórczości ; Główne zagadnienia pedagogiki twórczości rozwijanej przez badaczy z Kręgu Warszawskiego ; Zarys innowatyki pedagogicznej ; Rozwój nowatorstwa pedagogicznego ; Idea edukacji dla twórczości ; Zmiana i rozwój systemu oświatowego ; Szkoła twórcza - szkołą przyszłości ; Twórczy nauczyciel i twórczy uczeń ; Autokreacja ; Twórczość pedagogiczna - charakterystyka zjawiska.
Zawiera: Stymulowanie aktywności twórczej człowieka ; Przegląd wybranych technik ; Metody heurystyczne ; Trening twórczości.
Zawiera: Wybrane problemy pedeutologiczne ; Kierunki badań nad nauczycielem i zawodoem nauczycielskim ; Współczesne problemy zawodu nauczycielskiego ; Kształcenie nauczycieli w wyższych szkołach pedagogicznych ; Teoria i praktyka edukacji nauczycielskiej ; Analiza możliwości twórczej edukacji nauczycieli na podstawie wybranych orientacji w kształceniu: orientacja funkcjonalna, technologiczna, humanistyczna ; Analiza wybranych propozycji teoretycznych i praktycznych w zakresie rozwijania aktywności twórczej nauczycieli.
Zawiera: Od teorii do praktyki działań twórczych.
Zawiera: Badania własne diagnostyczne ; Metodologia badań diagnostycznych: uwagi wstępne, problematyka badań, zmienne i wskaźniki, metoda, techniki i narzędzia badawcze, dobór próby, teren i czas badań.
Zawiera: Analiza wyników badań diagnostycznych ; charakterystyka próby badawczej ; motywy podjęcia studiów ; ocena studiów w uczelni pedagogicznej - na podstawie wypowiedzi akietowych studentów: aspekty studiów najbardziej cenione, ocena dotychczasowych zajęć na uczelni, niedostatki i braki w systemie studiów.
Zawiera: Ocena działań uczelni w zakresie przygotowania studentów do twórczości zawodowej ; Ocena stopnia przygotowania do działań twórczych z uwzględnieniem roli różnych przedmiotów i zajęć ; Ocena realizacji problematyki twórczości i innowacji w trakcie studiów ; Propozycje studentów dotyczące pełniejszego przygotowania do twórczości zawodowej podczas studiów.
Zawiera: Wiedza o twórczości pedagogicznej ; Sposoby rozumienia pojęcia "twórcza (innowacyjna) praca pedagogiczna" ; Znajomość konkretnych innowacji pedagogicznych.
Zawiera: Nastawienia wobec przyszłej pracy zawodowej ; Ocena umiejętności rozwiązywania problemów ; Analiza projektów innowacji proponowanych przez studentów.
Zawiera: Podobbieństwa i różnice w ocenie studiów w trzech uczelniach pedagogicznych - na podstawie wypowiedzi studentów matematyki.
Zawiera: Problematyka kształcenia studentów w WSP w opinii nauczycieli akademickich.
Zawiera: Stan przygotowania studentów uczelni pedagogicznych do twórczej pracy zawodowej (podsumowanie).
Książka
W koszyku
Historia wychowania przedszkolnego / Wanda Bobrowska-Nowak. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1978. - 630, [2] s. : fot., portr., rys. ; 21 cm.
Bibliogr. s. 590-607. .
Zawiera: Wrastanie dzieci w grupę społeczną we wspólnocie pierwotnej. Wychowanie dziecka w starożytności: Praktyka wychowawcza w starożytnej Grecji. Poglądy filozofów na wychowanie małego dziecka. Wychowanie dzieci w starożytnym Rzymie; Pisarze Renesansu o wychowaniu dzieci ; Jan Amos Komeński i jego koncepcja szkoły macierzyńskiej ; John Locke o wychowaniu dziecka w wieku przedszkolnym ; Jan Jakub Rousseau o naturalnym wychowaniu dzieci ; Jan Henryk Pestalozzi o przygotowaniu dziecka do nauki i pracy ; Poglądy polskich pisarzy na wychowanie dziecka (1773-1831): Główne prądy społeczno-pedagogiczne w działalności KEN. Zasady wychowania zdrowotnego. Problemy wychowania społeczno-moralnego. Wychowanie umysłowe dzieci w wieku 3 do 6 lat. Poglądy pedagogiczne Dymitra Michała Krajewskiego. Wkład Jędrzeja Śniadeckiegi w rozwój pedagogiki przedszkolnej. Problemy wychowawcze w książkach i w pierwszych polskich czasopismach dla dzieci ; Pierwsze placówki wychowania przedszkolnego w Europie: Zakładania ochronek w ośrodkach przemysłowych i wiejskich. Działalność Roberta Owena i Samuela Wilderpina w Anglii. Powstanie i rozwój ochronek we Francji - działalność Marii Paé Carpantier. Rozwój świeckich przedszkoli we Francji. Zakładanie ochronek w innych krakach Europy. Fryderyk Fröbel i jego system wychowania przedszkolnego ; Jan Vlastimir Svoboda - poglądy i praktyczna działalność w ochronie. Polska myśl pedagogiczna i pierwsze ochronki (do 1864 r.): m.in. poglądy Bronisława Ferdynanda Trentowskiego i Ewarysta Estkowskiego na wychowanie małych dzieci. August Cieszkowski i jego projekt ochronek wiejskich. Działalnośc Edmunda Bojanowskiego ; Teoretycy i praktycy wychowania przedszkolnego w Rosji (do 1917 r.) ; Rozwój placówek przedszkolnych i form kształcenia wychowawczyń na ziemiach polskich (do 1918 r.) ; Problematyka przedszkolna w polskiej literaturze pedagogicznej (do 1918 r.): Wpływ Herberta Spencera. Henryk Wernic o metodach pracy z dzieckiem. Myśl Adolfa Dygasińskiego o wychowaniu przedszkolnym. Wkład Jana Władysława Dawida w rozwój psychologii dziecka i pedagogiki przedszkolnej. Aniela Szycówna o przygotowaniu dziecka do szkoły ; Inicjatorzy reform wychowania przedszkolnego w Polsce (do 1918 r.): Istota i funkcje zabawy w świetle teorii psychologicznych. Metoda wychowania przedszkolnego Róży i Karoliny Agazzi. System Marii Montessori. Realizacja założeń Edwarda Clapared'a w Domu Dziecięcym. Metoda Owidiusza Decrroly'ego. Teoretycy "szkoły pracy" o wychowaniu przedszkolnym - John Dewey, Paweł Błoński ; Organizacja i założenia wychowania przedszkolnego w Polsce (w latach 1918-1939). Wychowanie przedszkolne w świecie. Dziecko w rodzinie pierwotnej ; Platon o wychowaniu dzieci w wieku przedszkolnym ; Arystoteles o zasadach wychowania małego dziecka ; Traktat Pseudo-Plutarcha o wychowaniu dzieci ; Kwintylian o przygotowaniach dziecka do nauki szkolnej ; Jan Ludwik Vives o wychowaniu dziewcząt w wieku przedszkolnym ; Andrzej Frycz Modrzewski - Wskazówki dla rodziców ; Tomasz Campanella o zbiorowym wychowaniu małych dzieci ; Jan Amos Komeński o programie, metodach i wynikach pracy z dzieckiem w szkole macierzyńskiej ; John Locke o roli zabaw i zabawek w wychowaniu dzieci ; Jan Jakub Rousseau o potrzebie ćwiczenia zmysłów u dzieci i zasadach wychowania patriotycznego ; Jan Henryk Pestalozzi o potrzebie oświaty i wychowania małych dzieci ; Jędrzej Kitowicz o tradycyjnym wychowaniu małych dzieci w Polsce ; Postulaty pedagogiczne KEN ; Adam czartoryski o kłamstwie dzieci i metodach wychowania ; Dymitr Michał Krajewski o kształcącej roli zabawy ; Pierwszy projekt unormowania rozkładu dnia dziecka ; Jędrzej Śniadecki o warunkach prawidłowego rozwoju dziecka do lat sześciu ; Robert Owen o realizacji zamierzeń społeczno-wychowawczych i ochronie dla dzieci w New Lanark ; Samuel Wilderspin o wychowaniu małych dzieci w ochronkach ; Fryderyk Engels o pracy zarobkowej dzieci i reformach wychowawczych Roberta Owena ; Jan Valstimir Svoboda o wychowaniu przedszkolnym ; Fryderyk Fröbel o znaczeniu zabawy ; August Cieszkowski o urządzeniu izby i zajęciach w ochronie wiejskiej ; Bronisław Ferdynand Trentowski o zabawkach i zbawach ; Maria Papé-Carpantier o osobowości wychowawczyni i rozkładzie dnia w ochronkach ; Konstanty Uszyński o zabawach i zajęciach dzieci ; Elżbieta Wodowozowa o metodach wychowania dzieci w Rosji w drugiej połowie XIX stulecia ; Herbert Spencer o metodach wychowania naturalnego ; Henryk Wernic o zabawie dzieci ; Jan Władysław Dawid o badaniu psychiki dziecka w wieku przedszkolnym i metodach wychowawczych ogródków freblowskich ; Stanisław Karpowicz o zabawach dziecięcych i założeniach pracy przedszkola ; Organizacja tradycyjnej ochronki miejskiej ; Róża i Karolina Agazzi i ich metoda wychowania przedszkolnego ; Maria Montessori o swojej metodzie wychowawczej ; John Dewey o pracy i zabawie dzieci ; Paweł Błoński o zaznajamianiu dzieci z narzędziami pracy ; Metoda Owidiusza Decroly'ego w przedszkolu polskim ; Organizacja Domu Dziecięcego w Genewie według koncepcji Edwarda Claparede'a ; Protokół z pierwszego posiedzenia Zjazdu Delegatów Związku Polskich Towarzystw Nauczycielskich z dnia 3 stycznia 1919 r. ; Organizacja przedszkoli polskich i ich poziom w 1921 r. ; Maria Weryho-Radziwiłłowiczowa o kształceniu i organizacji pracy w przedszkolach ; Organizacja grupy w przedszkolu Robotniczego Towarzystwa Przyjaciół Dzieci ; Skład socjalny dzieci w przedszkolach warszawskich w latach trzydziestych obecnego stulecia ; Rozwój przedszkoli i kształcenie wychowawczyń na Śląsku ; Stefan Baley o badaniach społecznej dojrzałości dziecka ; Janusz Korczak o badaniu wzajemnych stosunków między dziećmi w wieku przedszkolnym ; Przegląd wyników pracy wychowawczej w przedszklu ; Zofia Żukiewiczowa o przedszkolach warszawskich w okresie okupacji hitlerowskiej ; Sprawy przedszkolne na Ogólnopolskim Zjeździe Oświatowym w Łodzi w czerwcu 1945 r. ; Wychowanie przedszkolne w pierwszych latach PRL ; Ocena wychowania przedszkolnego i prespektywy jego rozwoju w PRL.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej